Alcetel
Wielokanałowy system komunikacji z mieszkańcami
Alcetel - jest to usługa służąca do masowego powiadamiania odbiorców przy pomocy różnych kanałów komunikacyjnych. Alcetel został zaprojektowany w celu stworzenia jak i usprawnienia komunikacji zarówno wewnątrz urzędu pomiędzy pracownikami, przedstawicielami samorządu gmin (radni, sołtysi) oraz samorządu z mieszkańcami miasta
i gminy przy zapewnieniu niskich kosztów działania.
Alcetel obsługuje wiele środków współczesnej komunikacji cyfrowej w jeden zintegrowany system,
o dużym zasięgu i skuteczności. Wbudowana struktura bazodanowa umożliwia operatorom systemu importowanie i zarządzanie danymi (numer telefonu, imię, nazwisko, adres mailowy) oraz automatyczne generowanie szczegółowych raportów. Kampanie informacyjne wysyłane przez operatora systemu wymagają określenia parametrów dotyczących daty i czasu wysłania komunikatów, wyboru formy komunikacji oraz grup odbiorców.
Komunikaty są wysyłane masowo o jednej i tej samej treści do wszystkich odbiorców lub jako komunikaty
o spersonalizowanej treści. Dzięki identyfikacji numeru dzwoniącego istnieje możliwość oddzwaniania do systemu i wielokrotnego odsłuchiwania komunikatu. Rozpoznawanie przez system Alcetel komunikacji DTMF umożliwia także przeprowadzanie ankiet i sondaży.
Cechy systemu
- skuteczne przekazywanie informacji do bardzo wielu grup odbiorców dzięki wykorzystaniu wielu kanałów komunikacyjnych (tel. stacjonarny, smartfon, media społecznościowe, zarówno do mieszkańców, jak i turystów)
- niskie koszty eksploatacji systemu - wiadomości wysyłane poprzez media elektroniczne,
- szeroki zakres przekazywanych informacji - możliwość integracji z systemami dziedzinowymi
(np. przypomnienie o zaległości płatniczej), - krótki czas dystrybucji informacji, preferowanym przez mieszkańca kanałem komunikacji,
- tworzenie, administrowanie i zarządzanie bazami danych (własne grupy odbiorców np. Radni, Sołtysi, itp.)
- raportowanie online, automatyczne generowanie bilingów.
Zalety systemu
Komunikat głosowy
- 1 taryfikowany komunikat głosowy trwa do 30 sekund tj. około 500 znaków w wiadomości SMS,
- Możliwość napisania komunikatu i zamiana go na naturalnie brzmiący głos w technologii text to speach,
- Możliwość nagrywania i edytowania komunikatów głosowych bezpośrednio w systemie,
- Automatyczne powtarzanie prób wydzwonienia nieodebranych połączeń,
- Stały numer identyfikacji połączenia numerem stacjonarnym zgodnym ze strefą numeracyjną Klienta,
- Możliwość oddzwaniania do systemu i odsłuchiwania komunikatów,
- Raportowanie połączeń odebranych z czasem trwania połączenia,
- Opłata tylko za połączenia odebrane,
- Możliwość przeprowadzania sondaży czy konsultacji (dzięki wykorzystaniu systemu IVR można przeprowadzić złożoną ankietę), odpowiedź nie wymaga od mieszkańca wysłania zwrotnej wiadomości SMS,
- Dociera do osób starszych, niewidomych, wykluczonych cyfrowo.
Wiadomość SMS
- 1 taryfikowany komunikat zawiera do 160 znaków, bez polskich znaków diakrytycznych (można wpisywać tekst zgodnie z zasadami polskiej pisowni, wiadomość zostanie wysłana bez użycia polskich znaków);
- 1 taryfikowany SMS z polskimi znakami zawiera do 70 znaków (opcja włączana na życzenie Klienta),
- Stała identyfikacja wysyłanych wiadomości – opis do 11 znaków, bez polskich znaków (np. Gmina),
- Raportowanie online wysłanych wiadomości, brak informacji o odczytaniu wiadomości SMS
- Opłata za wszystkie wysłane wiadomości,
- Wygodna forma powiadamiania, bardzo duża grupa użytkowników.
Aplikacja mobilna
- Wysyłane wiadomości są nielimitowane,
- 1 komunikat może zawierać dowolną ilość znaków oraz załącznik do 1 MB
- Raportowanie online wysłanych wiadomości, z podziałem na statusy: odczytane, odebrane, nieodebrane,
- Geofencing – możliwość wysyłania powiadomień na wszystkie zarejestrowane urządzenia mobilne odbiorców będących w zasięgu terytorialnym miasta/gminy/powiatu,
- Brak opłaty za wysyłane wiadomości,
- Nowoczesna, coraz bardziej popularna forma powiadamiania, duża grupa użytkowników zarówno wśród mieszkańców, jak i turystów.
E-mail
- Wysyłane wiadomości są nielimitowane,
- Nieograniczona ilość znaków w tekście,
- Raportowanie online wysłanych wiadomości, z podziałem na statusy: wysłane, niewysłane,
- Brak opłaty za wysyłane wiadomości,
- Moduł wykorzystywany najczęściej do realizacji newslettera, przekazywania szerszej informacji, mniejsza grupa odbiorców.
Infolinia
- Realizacja obsługi zgłoszeń kierowanych przez mieszkańców do Urzędów Miast i Gmin. Może działać w oparciu o wybór kategorii zgłoszenia poprzez system IVR (przy pomocy klawiatury telefonu) i/lub nagrania wiadomości głosowej.
- Na podstawie zgłoszenia oraz wybranych opcji, system może dokonywać działań automatycznych, jak:
- przekazywanie połączenia (w tym odtworzenie nagranej do infolinii wiadomości),
- wykonanie automatycznego powiadomienia do dyżurujących,
- możliwość odsłuchania swoich zgłoszeń (po ponownym telefonie z danego numeru)
- budowanie ścieżki powiadomień (w przypadku braku reakcji)
Formularz na WWW
- Treść wiadomości w formacie HTML może być automatycznie wstawiona na wskazaną stronę WWW
- Szczegóły techniczne są ustalane każdorazowo z operatorem strony
- Istnieje również możliwość tworzenia ankiet
Media społecznościowe
- Automatyczne wstawianie informacji na profile społecznościowe gmin
- Możliwość dotarcia do (głównie) młodych ludzi, którzy preferują tego typu media