Pomoc
Mieszkaniec rejestrując swój numer telefonu lub adres mailowy, rejestruje się do bazy Gminy, która jest właścicielem bazy danych gromadzonych w procesie rejestracji.
Firma VMBS Sp. z o.o., przetwarza dane w systemach teleinformatycznych z zachowaniem wszelkich procedur wynikających z ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182).
Infrastruktura teleinformatyczna kolokowana jest w nowoczesnym Data Center i podlega elektronicznemu systemowi bezpieczeństwa, obejmującemu m.in.: wielostopniowy system kontroli dostępu z wykorzystaniem biometryki (SKD), system antywłamaniowy, system telewizji przemysłowej (Closed Circuit Television – CCTV).
W myśl obowiązującego rozporządzenia firma VMBS Sp. z o.o. prowadzi dokumentację opisującą sposób przetwarzania oraz środki techniczne zapewniające ochronę danych osobowych (Polityka Bezpieczeństwa oraz Instrukcja zarządzania systemem Alcetel). Dostęp do danych zawartych w systemie posiadają tylko osoby wyznaczone i upoważnione przez Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
Aby zarejestrować numer telefonu lub adres mail w systemie Alcetel należy wykonać jedną z poniższych czynności:
1. Wykonać połączenie telefoniczne na przypisany dla Gminy w systemie Alcetel numer telefonu stacjonarnego – udostępniony na stronie www Gminy, plakatach, ulotkach, itp.
2. Wysłać wiadomość SMS o wskazanej treści – na numer tel. 503 503 733
3. Wypełnić formularz Internetowy na stronie: www.alcetel.pl/nazwagminy
4. Pobrać bezpłatną aplikację mobilną Alcetel (Adroid, iOs)
Proces wyrejestrowania polega na wykonaniu takich samych czynności po raz drugi. W celu potwierdzenia rejestracji lub wyrejestrowania numeru telefonu lub maila, system Alcetel oddzwania w przypadku telefonów stacjonarnych i komórkowych lub wysyła link aktywacyjny na wskazany adres mailowy. Przyciskając 1 i # na klawiaturze telefonu lub klikając w link w otrzymanym mailu, dokonuje się uwierzytelnienie numeru telefonicznego oraz adresu e-mail, proces zostaje zakończony.
Otrzymywanie komunikatów przez Mieszkańców jest bezpłatne.
Jedyny koszt, jaki może zostać poniesiony przez Odbiorcę to połączenie telefoniczne lub SMS wysłany w procesie rejestracji lub wyrejestrowania. Również w przypadku oddzwaniania do systemu w celu odsłuchania komunikatu, połącznie jest taryfikowane jako stacjonarne, zgodnie z cennikiem operatora, z którego usług korzysta Odbiorca.
Tak, każde połączenie telefoniczne wysłane z systemu Alcetel identyfikowane jest stałym numerem stacjonarnym odpowiednim dla danej strefy numeracyjnej Gminy. Oddzwaniając na wyświetlony numer telefonu można kilkakrotnie odsłuchać ostatnią wiadomość wysłaną przez Urząd.
Aplikację mobilną Alcetel, należy pobrać ze sklepów Google Play - na system Android lub App Store dla systemu iOs. Następnie należy wybrać Gminę, z której chce się otrzymywać komunikaty lub po prostu włączyć funkcjonalność GPS. W tym przypadku otrzymywanie komunikatów będzie uzależnione od miejsca, w którym się przebywa.
O terminie i godzinach wysyłanych komunikatów decyduje operator systemu Alcetel w Gminie.
W systemie zostały skonfigurowane domyślne parametry czasowe, dzięki którym komunikaty nie powinny być wysyłane przed godziną 8:00 i po 21:00. Jednakże, parametry te mogą każdorazowo być zmieniane przez operatora, umożliwiając w nagłych przypadkach wysyłanie komunikatów alarmowych.
Komunikaty głosowe mogą być wysyłane z przepustowością od 50 do 100 kanałów jednocześnie, tzn. że w jednym momencie system może dzwonić do 100 odbiorców.
W przypadku komunikatów SMS wszystkie wiadomości stworzone w systemie Alcetel wysyłane są automatycznie do operatora telekomunikacyjnego, który natychmiast rozpoczyna dostarczanie wiadomości. Komunikaty SMS, które nie zostaną z różnych względów (brak zasięgu, sieci, itp.) dostarczone od razu, będą przekierowane do powtórnego wysłania, aż przez kolejne 3 doby.
Szybkość dostarczania wiadomości e-mail oraz komunikatów wysyłanych przez aplikację mobilną Alcetel, uzależniona jest od dostępu Odbiorcy do sieci Internet.
Tak, w systemie Alcetel każda wysłana wiadomość jest raportowana online. W przypadku komunikatów głosowych generowany jest bardzo dokładny raport, z datą i godziną odebrania połączenia oraz długością odsłuchiwania komunikatu.
W przypadku wiadomości SMS raportowane są tylko wysłane komunikaty i błędne numery. Komunikaty wysłane poprzez aplikację mobilną raportowane są bardziej szczegółowo, z informacją o statucie doręczenia oraz otwarciu komunikatu.
Wiadomości e-mail w systemie Alcetel raportowane są statutem: Wysłany lub Błąd.